Torsdag

Har inte blivit mycket skrivande här på senaste tiden, men som jag brukar skylla på så har det varit en del att göra och orken har inte riktigt funnits där. Det som har hänt sen sist är väl att jag börjat skolan på nytt men läser nu till undersköterska. Utbildningen är ett och ett halv år så är alltså klar sommaren 2011. Färdig och utbildad undersköterska ska jag ut i arbetslivet då. Jag har ju tur som valde att gå denna utbildning eftersom att det kommer finnas mycket att välja mellan när jag sen är färdig utbildad eftersom många som jobbar inom just vården går i pension de närmsta åren. Om det hänt någon mer? Kan jag väl inte riktigt påstå, inget märkvärdigt iallafall. Mer än att jag numera är tjugo år och kan gå på bolaget och shoppa, härligt.

Idag har varit en dag ungefär som alla andra. Skolan till att börjar med, 09.00 - 14.10 men jag gick lite tidigare eftersom vi inte hade så mycket mer att göra i vår grupp. Då träffade jag upp Jennifer min kära på en kaffe. Sen begav vi oss hem mot henne för att slinga håret och resultatet fick jag tyvärr inte se eftersom jag blev hämtad av min syster, för att åka hem till henne och Hakim och äta middag då Hakims mamma är på besök. God lasagne stod på bordet när vi kom innanför dörren, och självklart en glad Zorro kom hoppandes och pussandes. Kvällen var tänkt att den skulle sluta sittandes framför skol böckerna men ni ser ju vart det slutade. Blir sängen för min del strax.


Det har varit mycket tänkande fram och tillbaka för mig idag och ett viktigt men samtidigt väldigt jobbigt beslut bestämdes för min del. Kändes väl inte riktigt som det beslutet jag ville ta men var illa tvungen eftersom jag själv inte skulle må bra av det i slut ändan. Problemet med mig jag är att jag tänker alldeles för mycket, jag går runt och grubblar på saker som jag egentligen borde lägga bakom mig men inte kan. Och när det kommer till känslor och relationer blir jag en så mycket mer grubblande filur. Jag önskar bara att saker och ting såg lite mer annorlunda ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback