Onsdag

Idag är det Onsdag, och jag lovar att det inte har varit en bra dag för mig, iallafall inte sen klockan 11.50. Jag ska berätta varför. Jag hade tandläkar tid idag och skulle bara fixa det sista på min rotfyllning, göra en sista lagning (trodde jag). Jag var ju dit en gång på en akut tid eftersom jag trodde att tanden gått av, men tydligen var det bara en bit av tanden som lossnat. När jag kom dit idag så röntkade de tanden några gånger, och till slut sätter hon sig bredvid mig och säger "Jadu Lisa, det här ser inte alls bra ut!" Och då blev jag väldigt nervös och efter detta säger hon "Vi måste dra ut tanden". Hur tror ni det kändes? Det var nog bland de värsta ögonblicken jag varit med om, nästan iallafall. Tankarna for igenom huvudet och det enda jag kunde tänka var att hur fan kommer jag se ut? Som tur är så är det den nästa sista tanden längst bak så det syns ju inte, men jag kommer känna det. Det kommer kosta mig fem-sex tusen att göra en ny tand och ja det blir ju ett senare bekymmer eftersom jag kan inte ens tänka mig att betala den summan just nu.

Imorgon klockan 10.10 har jag tid och då ska vi dra ut den, Astrid är med mig som moraliskt stöd. TACK! Det jobbiga är inte att dra ut tanden, utan det är hur det kommer vara efteråt. 19 år och tandlös, det känns inte bra! Jag kan tänka mig att många av er tänker att det är väl inte världens största problem, men jag tycker det är jobbigt eftersom jag vet att det inte kommer växa ut en tand osv. Men jag hoppas verkligen att allt går bra och att det inte syns, vilket jag inte tror.

Iallafall så har denna dag gått bra eftersom vi bara haft en lektion och det var idrott, då vi hade beep-test. I ettan och tvåan i gymnasiet klarade jag till nivå 6.1 och denna gång klarade jag 6.3, riktigt nöjd. Så VG har jag iallafall. Efter skolan träffade jag Bella, Becca, Marta och Kajsa och vi satt på Papillon ett tag och sen gick jag Bella och Kajsa vidare till småprat för att hälsa på Astrid. Såklart blev jag kvar till stängning men det var faktiskt ett tag sen jag träffade Astrid en längre stund. Efter det gick jag och Astrid hem och jag fick smaka en bit tårta hon fått av sin mamma, jätte god. Och sen runt nio gick jag hem. Och nu sitter jag här och ska snart lägga mig, har dock ingen brådska eftersom jag kan sova ut imorn. Hela dagen har jag fått galna MMS av en kompis, ganska kul ändå! Tänkte bara säga det, hehe.

Nu ska jag snart ta och lägga mig framför tvn, snälla tänk på mig imorgon strax efter tio och önska mig lycka till! Godnatt på er!


Här har vi Astrid på småprat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback