Tvätt och massa tvätt

Av lite tvätt blev det mycket tvätt. Hade bara lite utav mina och pappas kläder men nu känns det som om jag tvättar hela husets kläder, konstigt. Men jag tycker ändå om att tvätta eftersom jag älskar lukten och hur kläderna känns! Jag har öven strykt idag vilket jag inte brukar eftersom strykjärnen där nere i tvättstugan inte är att lita på. Men idag hittade jag ett ganska så nytt här hemma så jag tänkte att det är väl bara att sätta igång. Nu har jag inte mycket kvar, hänger lite kläder på tork som ska torka, strykas och sen vikas. Ska kila ner snart igen för att se om det torkat, hoppashoppas!

Har förövrigt smockat i mig en stor Pantteri godis påse, älskar godiset! Tänkte att jag tar ett par bitar och sen får det vara nog, men slutade med att hela påsen åkte ner! Usch och fy på mig, men n¨gon gång får man vara olydig! Jag var ut och fick med Martin även idag, och det gick bra förutom att vägen in till själva spåret är så sjukt mörk så vi såg inte lerpölarna och allt vad det var så vi halkade lite sådär med det gick bra. Vi hittade en annan väg vi ska ta nästa gång, Martin säger att han visste den men jag tror inte på det, killar alltså!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback