Hur lagar man mat?

Jag har länge bott här hemma hos pappa där jag får laga min egen mat och det är faktiskt inte först nu som jag har börjat gjort det. Men har nu blivit tillsagt av mer än en person att jag kan faktiskt inte äta makaroner och köttbullar varje dag och jag har tänkt lite, jag kan faktiskt inte göra det! Men jag kan ju inte laga mat, hur ska jag göra? Vi har heller inte någon frys så jag kaninte frysa in mat ifall det skulle bli över eller liknande. Det är iallafall jätte svårt att komma på vad man ska laga för mat. Jag ska nog köpa en kokbok!

Idag har jag inte gjort så mycket, fick sluta tidigare som sagt och då satte jag mig och pluggade. Men somnade som vanligt, sittandes på köksstolen?! Sen iallfall åkte jag och pappa och handlade lite och han släppte av mig vid Astrid där jag hämtade lite grejer och lite snack blev det och sen gick jag hem fort och lagade mat innan jag fastnade där hehe. Och nu har jag suttit här och tagit det lungt och tänkte snart sätta mig och plugga lite till.


Snart ska jag sätta mig och skriva julkort och skicka iväg :) Mysigt faktiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback