Nu är det Söndag och snart börjar skolan

Söndagar, vad gör man på söndagar? det känner verkligen att det är sönda för man gör nästan aldrig någonting speciellt. Det händer väl men oftast tar man det bara lugnt och visst det är skönt och det behövs också. På Tisdag börjar skolan och det känns väl lite sisådär. Eftersom jag vet att jag har det lite kämpigt iskolan så känns det tråkigt att börja igen men ändå kul att träffa klassen. Jag ska berätta lite om min helg tänkte jag!

Fredag: Jag tog bussen till Enköping och letade mig hem till Jennifer, jätte fin lägenhet har hon fått. Kul för henne, lite avis för jag vill också ha en. Men iallafall så fixade Astrid iordning sig där och så tog vi någon öl sådär. Astrid blev klar och vi gick hem till Bella för att göra henne sällskap medan hon gjorde iordning sig och senare gick vi ner mot Olerys där vi satt och drack en kanna öl. Robin och Dennis kom också ner och gjorde oss sällskap, jätte mysigt var det. Och klockan tickade iväg och vi gick ner mot Joar, jag kommer inte ihåg klockslaget men vi gick dit iallafall. Träffade folk man kände och folk man inte träffat på länge osv, kulkul. Det var hur mycket folk som helst, trodde inte att det skulle vara så mycket. Men det var folk från alla möjliga städer och en kille som kom från Sthlm försökte få mig att äta grillad korv istället för kokt korv vid grillen? Rolig grabb det där. Tack för en rolig kväll helt enkelt :)
Lördag: Jag vaknar vid halv nio hemma hos några vänner och vi hade sovit c:a 3 timmar men ändå mådde iallafall jag bra! Jag ocg Astrid gick hemåt eftersom Astrid skulle jobba och jag skulle gå och möta upp baby nästan utanför mig och vi skulle göra oss iordning för våran Uppsala tripp. Äventyrsbanan var hur ska jag förklara, rolig men skrämmande! Jag grät när jag gick där mellan träden, jag vet att jag är någorlunda höjdrädd men sådär hade jag inte en aning om. Nu efteråt förstår jag inte hur jag kunde vara så rädd. Men vi ska tillbaka! Och jag ska göra det igen.Vi åkte in till Uppsala stad och letade jag vet inte hur länge efter en pizzeria med kebabpizza! Men vi hittade tillslut Pinoccio där vi åt och åkte sedan hem till Enköping och köpte godis osv! Sen hem till mamma och bastade och myste framför tv:n.
Söndag: Vi vaknade hos mamma och åt lite frukost. Vi gick senare ner i källaren f ör att Daniel ville spela Hercules, ni vet det där spelet man hade som liten på Playstation, han är rolig han! Vid ett tiden kom Madde för att hämta oss, vi fikade lite först och pratade lite. Vi kom hem och åt och så. Och jag fick en ring av min kära svärmor. En ring hon hade i min ålder, det känns bra att jag fick en ring hon använt förut. Så nu är alltif baby med mig och även svärmor. Båda ringarna förblir på! Så är dom alltid med mig. Och nu sitter jag här eftersom baby är på innebandy träning och Madde är och spelar bingo. Senare ska jag nog kolla lite film och mysa med mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback