Nu är det mesta för dagen gjort

Imorse fick vi ju besök av några släktingar från Finland och det var jätte trevligt, jag bad mamma säga till dom att jag inte tänker prata finska med dom när de kommer och min moster var snäll och pratade svenska med mig, hon var rätt duktig för att bo i Finland. Varför jag inte vill prata på finska är för att jag glömt bort lite (uttal och sånt) och då vågar jag inte prata. Men förstår gör jag, mamma och pappa pratar ju jämt finska med mig så. Nejmen det var kul att de kom förbi eftersom det var ju minst 10 år sedan jag träffade dom, hur tårkgit som helst men det blir ju så när man åker med pappa till Finland om sommrarna då träffar man inte alla från mammas släkt lika ofta. Efter fikat där gick jag hem till Astrid där de fixade och donade förfullt i henne egna lägenhet. JAG VILL OCKSÅ HA EGEN LÄGENHET! Men iallafall så hade de inte allt som behövdes till borden så vi åkte till Ikea, jag Astrid och Jennifer och köpte det och lite annat eftersom Jennifer också har EGEN lägenhet. Alla har det förutom Lisa som inte ens har ett eget rum. Men det ska jag få snart eller inte eget men jag ska dela med min älskling eftersom jag flyttar dit snart, wiiho! Men iallfall så blev det fina grejer de köpte. Jag blev sedan hämtad av babys pappa och vi åkte och handlade mat osv och nu är vi hemma och han lagar mat och jag är dööds hungrig typ. Älsklingen hann jag bara träffa en snabbis eftersom han bara hämtade sin innebandy väska och sedan åkte och tränade innebandy. När han kommer hem sen så ska vi åka och köpa godis osv så vi kan mysa ikväll eftersom det var länge sen vi sågs!

Mina vänner är underbara <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback