Vilken dag, vilket väder!

Vilket vi väder vi fått, det är bara för härligt! Såhär ska det vara i December, är så glad att det blivit massor utav snö. Idag var jag uppe i tid vilken var skönt, hade lite äranden och nu är jag hemma och har tvättid. Måste bara säga att imorse hände det något som var så himla pinsamt...Jag halkade när jag var ute och traskade och hamnade pladask på rumpan mitt ute på torget och jag höll på att skämmas ögonen ur mig eftersom jag knappt kom upp eftersom jag hade jätte tung väska som jag haft i Göteborg och en annan sak i andra handen så lätt var det inte att komma upp kan jag säga, usch det här är det negativa med snön men det gick iallafall bra som tur var.

Tänkte berätta lite om vår vistelse i Göteborg nu i helgen. Det började på Onsdagen då jag åkte till Bålsta för att fira Alexandra som hade födelsedagsfika hemma. Senare åkte jag, Alexandra och Sepideh hem till Alexandras pappa och sov för att sen tidigt gå upp och ta tåget till Götet.

Dag 1: Dagen började klockan åtta på morgonen då vi gick upp och åt frukost och sen ta oss ner till bussen som skulle ta oss till stationen i Bålsta. Vi började vår resa på tåget klockan 09.35. Vi mötta upp Malin och Linda vid stationen. Tågresan gick bra och vi var framme i Göteborg cirka halv två. Därifrån tog vi pendeln till Kungsbacka för att sen ta bussen därifrån till Onsala. Framme hos Alexandras farmor och farfar var vi klockan halv fyra då maten stod på bordet, afrikana åt vi som det hette. Riktigt gott. Vi gick senare och hyrde film och köpte godis. Dock såg vi bara tio minuter på en film eftersom att vi var mer sugna på att leka charader vilket visade sig blir en riktig höjdare, som vi skrattade! Kvällen slutade ganska tidigt. Vi sov i två rum, jag Sepideh och Alexandra i ett och Malin och Linda i ett rum. Vaknade på natten av Alexandra som ligger och håller om mig så jag puttar bort henne, hon flyttar sig en centimeter och jag puttar en gång till eftersom det blev för varmt. Och då hörde jag bara "MEN STÖR JAG DIG ELLER" haha, det fick hon ur sig i sömnen så jag skrattada till lite men somnade om lika fort.

Dag 2: Vi vaknar i skaplig tid och går upp och äter den underbara frukosten som jag kommer sakna, youghurt, hemmagjort musli, prickig korv, hårdmacka med massa ost, te, ägg och mjukmacka, gott! Sedan åkte Alexandra, Malin, Linda och farfar in till Kungsbacka för att införskaffa dricka för kvällen. Jag och Sepideh stannade kvar och spelade kort för plats för oss fanns inte i bilen. De kom sen hem och då blev det middag, denna gång blev det torsk med ris, hur gott som helst. Efter detta började vi fixa oss i ordning lite smått för att sen ta bussen till Kungsbacka och tåget därifrån till Göteborg där vi fick låna en lägenhet där vi kunde dricka utav vår goda dricka och sen gå ut och ha trevligt. Vi tog taxi ner till Avenyn, vi fick bra kontakt med chauffören och åkte med honom resten utav resan också lite överallt. Väl nere på Avenyn gick vi till Parken där vi skulle spendera vår kväll, uppskrivna på listan gjorde att vi kom in lite fortare och vi gick in och startade kvällen. En riktigt lyckad kväll med många många skratt blev det. Och när vi tröttnat blev det Mc Donalds och sen ringde vi vår chaufför och åkte till lägenheten för att sova, cirka halv fem var vi hemma denna kväll.

Dag 3: Vi vaknade upp i lägenheten vid halv elva då Alexandra gick runt och väckte alla som låg och sov. Men vi mådde bra så vi gick upp och vaknade till och tog oss till Onsala igen där det blev sen stor frukost med allt ja ni vet. Och sen blev det kortspel och till att umgås och skratt vilket var den största delen av resan. Middagsdags var det sen och denna dag blev det pannbiff och potatismos och jag måste säga att hon var riktigt duktig på att laga mat. Och efter det var det bara att börja om och fixa i ordning oss och ta oss till Göteborg där vi var cirka klockan åtta, samma lägenhet och vi började om på nytt och hade trevligt. Klockan 22.00 kom limosinen och hämtade oss utanför dörren (Alexandras present från hennes farbror). Vi åkte runt i Göteborg och kikade och ett stopp var ett berg där vi fick se ut över hela Göteborg vilken var så vackert. Tänk er en kväll, det är mörkt ute och en stjärnklar himmel och alla lysen från alla olika byggnader, det var så himla fint. Sen åkte vi vidare och blev sen avsläppta utanför Boulevard där vi skulle spendera denna kväll. Ett fint ställe som var lite gammaldagst, stprna trappor, kristallkronor osv. Fem våningar var det och roligt folk. Vi träffade många olika människor och vi hade helt enkelt så himla roligt. Kvällen avslutades i skaplig tid och Mc Donalds var vårt nästa stopp efter nattklubben och senare ringde vi vår taxi chaufför som kom och hämtade och lämnade oss utanför lägenheten. Samma tid som natten innan var vi hemma, alltså runt halv fem. Vi slocknade direkt.

Dag 4: Vi vaknar upp strax innan tolv och mår bra den här dagen med vilket var väldigt skönt. Så vi städade och fixade i lägenheten och sen kikade vi idolfinalen som vi missat på fredagen. Erik vann!! Vilket jag nästan redan var säker på. Efter det här gick vi till pendeln till Kungsbacka där vi fick vänta i ungefär två timmar för vi kollat fel på bussar. Så ungefär strax innan fem var vi hemma och jag hade längtat efter den där frukosten hela dagen eftersom vi inte ätit något. Men det blev ingen frukost när vi kom hem, det blev istället middag. Och sen gick vi och hyrde film och kollade hela kvällen och hade mysigt. Blev sängen ganska tidigt, ungefär vid hav elva.

Dag 5: Vi har ställt klockan på 09.00 men kommer inte upp förrens klockan 10.00 då det blir frukost och sen fixa till oss och packa och sen göra den där lilla resan in till Kungsbacka och sen Göteborg där vi tog en fika och sen hoppade på tåget som skulle ta oss tillbaka hem.

Jag måste tacka för denna resa, den har varit så rolig. De människorna vi träffat nere i Göteborg och speciellt de jag åkte ner med var toppen, tack :)